Nuffnang Ads

Sunday, 23 March 2014

Cara menghilangkan stress / tekanan

Salam,

So berkaitan dgn tajuk di atas.



Cara-cara nak menghilangkan stress :
( Ni pendapat aku , kalau tak kena dgn kau orang lantak lah haha )

1. Kalau aku stress, aku akan duduk diam. 

2.Kalau kepala dah ringan sikit, aku bukak 9gag takpun scroll IG faizdickie serius stress terus hilang!

3.Stress ni penyebab je satu je, kita tak dapat apa yg kita nak....so tak perlu impikan benda yg mustahil contoh nak bf macam cristiano ronaldo, itu confirm kau takkan dapat. phew~

4.Kadang-kadang sifat tangguh menangguh pun jadi punca stress. So ko dah boleh rajin-rajin kan tulang temulang kau yg dh reput tu buat kerja yg dari tahun lepas tak abis tuuww. -.-

5.Kalau kau seorang yg patuh terhadap agama ( aku dlm proses hewhew ) so kau boleh la pergi amik wuduk then solat fardhu yg kau tak buat lg tu. ahaks.
kalau yg dh buat tu...Alhamdulillah....buat solat sunat pulak. 

6.Kalau kau jenis stress taktau nk buat ape (bosan) , kau cuba buat benda baru, maksudnya try makan kat restaurant baru ke..takpun girls yg TAK PANDAI masak tu ( ish ish ) pergi la jenguk pei ais kau tu...ada bahan, ada kuali go masak. ikut resipi kat internet ke, kat buku ke. umur dah 28, dh elok dh tu -,-

7.Luahkan pada seseorang / kawan baik / pendengar yg setia. Kau stress maknanya kau sedang bermasalah. So, kau boleh call borak2 dgn kawan kau, cerita apa masalah semua walaupun kau tahu jawapan yg diorang bagi "sabarlah...semua yg terjadi ada hikmahnya' lulz. Tapi lepas kau luah, kau puas! 

8. Ajak kawan pergi karoake / makan. Ini mcm tak brapa nak elok. ahaha tapi ini yg selalu aku buat! sebab apa sebab ni hobi. Bila kita nk release tension mesti kita buat apa yg kita suka betul tak? Kau suka main kad, silakan. kau suka jalan-jalan kotaraya, silakan. kau suka main boling, dipersilakan. tiada siapa halang. kecuali kau try hisap dadah, itu bodoh. K

Baiklah,
itu je kot pendapat aku pasal nk hilangkan stress.

wslm.






Thursday, 20 March 2014

Cara Apply KPTM

Salam semuanya!

Okay. disini Akak ( euww ) haha ingin memberitahu cara nak apply
KPTM.

JUST KLIK link ni 


OK babai :)

Follow me at instagram NISAAZRAIE

hewhew ;p

Saturday, 15 February 2014

Insurans yang paling bagus : Prudential BSN Takaful :)

Assalamualaikum :)


Hmm lamanya tak update blog !

Ermm hari ni aku rasa sangat excited sebab minggu depan
minggu last class :)

Aku sekarang ni agak serius utk belajar menjadi Agent Insurance :)
Banyak juga company insurans kat Malaysia ni.

Aku tak payah nak listkan , hangpa semua dah tau kan?
Heheee :p

Okay korang kalau nak tau setelah aku meneliti & mengkaji (mcm saintis pulak hehe)
Akhirnyaaaa, aku yakin seyakinnya Prudential BSN Takaful is the best
Insurance!



Memang banyak kelebihan kalau amik insurans Prudential ni !

By the way, Prudential ni company no 1 tau kat Malaysia :)

Sesiapa yg berminat nak amik insurans boleh lah call or add ID wechat aku ok hehehee 


ni no fon : 0129798746
ID wechat : nisaaraie123




Monday, 14 October 2013

Pabila lawan dipanggil Kawan

Assalamualaikum :)

Aku ada kawan. kira kawan rapat jugaklah. even dia belajar jauh kalau balik mesti lepak sama. hang sama. karok sama. tapi ya. aku jenis anggap semua orang baik. Ada pakar motivasi cakap "bila kita fikirkan positif,kiri kanan depan belakang semua jadi positif". So aku berharap dengan siapa aku percaya, dengan siapa aku berkawan, dengan siapa aku bergosip pastinya semua aku anggap perkara itu adalah positive things. aktiviti yg positif bagi aku adalah dgn kawan kawan aku. bila kawan minta tolong,mesti kita tolong.jadi
positif. fikir kalau aku tak tolong siapa lagi?. bila kawan minta tolong kali kedua.be positive! dia tengah susah aku mesti tolong!. Minta tolong kali ketiga. kesian.tolong lagi. eh mana aktiviti positif yg disebutkan tadi? 

so kat sini aku rasa aku dibuat macam kuli sahaja.hamba kau.semua kau suruh aku buat.yes memang aku akui kau ada tolong aku.tapi boleh kira 1...2...& ???
okay tak kisah aku tolong kau berjuta kali tapi ikutlah pada masa yg sesuai. dengan harapan apa yg perlu tolong kau taklah membuang masa aku taklah menggangu kerja aku taklah dipaksa serta merta.


aku bukan robot yg kau boleh setkan masa bila aku kena gerak masa bila kau biarkan aku. ini dinamakan bukan kawan tapi acah acah kawan. lagi satu bab nasihat menasihati memang bagus tp bila diri sendiri tak boleh nak move on kau lagi nak nasihatkan org. ayoo ini memang tarak bagus maa. 

seriusly aku dh jauh kot dari kau harap kau mengerti. bukan aku sorang yg malas layan org mcm kau tapi ramai lagi. kau pandai nasihat, please nasihat diri sendiri dulu ok? tq.

lalalalalal

Assalamualikum :)

saya ada di kampung sekarangggg hihi 
selamat hari raya Aidiladha! 
kbai


Wednesday, 5 June 2013

Start business :)

Assalamualaikum :')

Lama sangat tak update blog. ADA orang baca. haha
KBYE. 
Alhamdulillah aku dah start bussiness yg aku nak sangat-sangat buat tu
iaitu
buka kedai tudung / baju <3
hihiikk :p
Ok sekarang aku dah ada kedai kat Kenanga Wholesale City
Mai la singgah
Tingkat 5
Nama kedai La Nisa Boutique
tapi signboard kedai takda lagi Sedddihh!
haha
Yang rasa nak beli tudung secara borong tu meh la datang kedai :)
hihikk :p
  
OK.
Tu Je Nak Bagitau :)

Salam, 

Sunday, 21 October 2012

Pening ; pusing bangat!


Assalamualaikum :')




Ha nampak elmo di atas sangat pening ? sila tengok mata dia*
LOL. aku rasa macam dilema sesangatnya! 
Aku rasa nak buat list lah apa yg membuatkan aku pening + dilema + terkesima erkk..

waktu bekerja : pagi ; 8am - 7pm 
: petang ; 12am - 11pm

Okay, waktu pagi bermasalah apabila kena ada orang yg hantar aku 
naik KTM, balik tak kisah la sebab KTM still ada lagi.

Waktu petang pulak sangat bermasalah apabila tiada orang yg akan
ambil aku balik kerja pada waktu malam time orang tengah nyenyak tido (+_+)
time pergi kerja waktu petang takde masalah sebab boleh jalan kaki ke tempat tunggu bas 
untuk ke KTM or LRT :')


OK kesimpulannya : Aku kena ambik lesen, kena beli kereta & drive sendiri la
pergi kerja! Aduhai poning lagiiii !

OK so aku nak plan *baru nak plan tsk tsk*
aku nak amik part time sahaja bulan 11 ni utk luangkan masa bersama family
hahahha ok diam maksud aku , aku nak amik lesen kereta la kan 
pastu hmmm pandai pandai la nak hidup.


Tak kan la nak bergantung kat orang lain je kan?

Lain ler kalau dah kahwin . Auwww suami kiter yg hantar & jemput balik
SUKERRRNYERR...hahahhaha K sudah sudah berangan

Salam,